Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
37.041 --- 003 --- Studiemethodiek --- Semiotiek
Choose an application
Jeugd --- Jeunesse --- 37 (041.2)
Choose an application
Jeugdproblemen --- Jeunesse --- 37 (041.2)
Choose an application
In dit boek wordt het Vorkmodel uit de doeken gedaan, een inmiddels beproefde methodiek om een manier van aanpak te doen ten aanzien van je ontwikkeling of in gesprekken, om zinvolle, duurzame, gezonde en permanente ontwikkeling hanteerbaar te maken in diverse toepassingen. De boodschap is dat als je aan individuele ontwikkeling doet of anderen begeleid in hun ontwikkeling, je pas volledig bent als je op 4 sporen (projectmatig werken - zelfsturing - persoonlijke ontwikkeling - het grotere geheel) tegelijk voortgang boekt. In het Engels noemt men dat 'multi-tracking'
zelfsturing --- competentiemanagement --- levenslang leren --- Industrial psychology --- Persoonlijkheidsvorming --- Selfmanagement --- 37.041 --- Autonomie Zelfsturing --- Développement Ontwikkeling --- 321.3 --- 417 --- coaching --- identiteit --- planning --- zelfmanagement --- zelfontplooiing --- Zelfsturing --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- maatschappelijke ontwikkelingen --- Agologie (andragogie) --- Coachen --- Zelfontplooiing --- 366 --- Competentiemanagement --- Gedrag --- Gedragspatronen --- organisatie --- personeelsmanegement --- 102104.jpg --- filosofie --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing communicatie --- persoonlijkheidsvorming --- 37.041 Autodidactiek --- Autodidactiek --- Methodiek --- Persoonlijkheidsleer --- 1 --- 37.03 --- Ontwikkelingspsychologie --- Veranderingsproces --- Psychotherapie
Choose an application
37.041 --- 371.67 --- 371.68 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 37.041 Autodidactiek --- Autodidactiek --- 371.68 Instructieve omroep. Schoolradio. Audiovisuele leermiddelen. Films. Dia's. Projectie. Onderwijstelevisie --- Instructieve omroep. Schoolradio. Audiovisuele leermiddelen. Films. Dia's. Projectie. Onderwijstelevisie --- Didactics of economy --- Developing countries
Choose an application
Experimentele psychologie --- Leren en intelligentie. --- Pupil counseling. Pupil guidance --- studiemethoden --- studeren --- Study methods --- Higher education --- didactische processen --- examens --- Didactic strategies --- motivatie --- didactiek --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- #KVHB:Studiemethode --- 377.5 --- 37.041 --- 377.6 --- studentenproblematiek --- time management --- onderwijsmethoden --- onderwijs, holt --- onderwijs, universitair en voortgezet --- 450.8 --- Studeren --- 371.3 --- 37.048.2 --- Studiemethoden --- studiemethode --- motivatie van leerlingen --- hoger onderwijs --- 377.6 Hoger technisch onderwijs van het lange type --- Hoger technisch onderwijs van het lange type --- 37.041 Autodidactiek --- Autodidactiek --- 377.5 Hoger beroepsonderwijs. Niho --- Hoger beroepsonderwijs. Niho --- 371.21 --- 378 --- Opvoeding en onderwijs --- Leren --- Hoger onderwijs --- onderwijs --- Opvoeding --- Studiemethode --- Onderwijs
Choose an application
wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- Science --- Methods in social research (general) --- Studiemethodiek --- #SBIB:303H0 --- 001.891 --- 001 --- 37.041 --- 301.08 --- Onderzoek --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Wetenschap --- Sociologische onderzoeksmethoden (algemeen) --- Onderzoek. --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek. --- Sociale wetenschappen --- Research --- Methodologie.
Choose an application
Onderwijs moet mensen vormen die zichzelf iets kunnen leren. Studenten 'leren' ook beter als ze actief en zelfstandig leren. Dit geeft aanleiding tot een nieuwe vorm van onderwijs, waarbij het accent verschuift van kennisoverdracht naar 'leren leren', van leerstofgericht naar leerprocesgericht. In dit boek staan de kennisonderdelen die nodig zijn voor het lesgeven volgens deze systematiek. Er worden ook een aantal instrumenten beschreven die ingezet kunnen worden bij de begeleiding van zelfstandig lerende leerlingen.
Secondary education --- didactische processen --- zelfstudie --- leren leren --- Study methods --- Didactic strategies --- 37.041 --- 371.31 --- 373.5 --- 450.8 --- Begeleiden --- Inzicht --- Leerprocessen --- Leerstijlen --- Logboeken --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Schoolboeken --- Toetsing --- Zelfstandig leren --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- zelfstandig leren --- Studiemethodiek --- Didactische werkvormen --- Secundair onderwijs --- Methodiek van het studeren --- Zelfstudie --- Zelfstandig werken --- Onderwijsstrategieën --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Zelfstandig werk (onderwijs) --- Leerproces --- Didactische werkvorm --- Onderwijsstrategie
Choose an application
Methoden en technieken van onderzoek is een handleiding voor het opzetten en uitvoeren van onderzoek. De student wordt stap voor stap door het onderzoeksproces geleid, en vele uitgewerkte voorbeelden en praktijkcases brengen het uitvoeren van onderzoek tot leven. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met vragen waarmee de student de kennis van de behandelde stof kan testen. De heldere opzet, gecombineerd met een aantrekkelijke en toegankelijke stijl, maakt het boek geschikt als een gids voor zelfstudie. Doelgroep Dit boek is bedoeld voor studenten in het hoger onderwijs of op de universiteit die een cursus onderzoeksmethoden volgen of die zelfstandig een onderzoeksproject moeten uitvoeren. Ook managers in de praktijk zullen baat hebben bij dit boek. Inhoudsopgave Hoe je dit boek moet gebruiken Voorwoord Medewerkers 1. De betekenis van onderzoek in het bedrijfsleven en het management - opzet van dit boek 2. Het onderzoeksonderwerp formuleren en duidelijk maken 3. Een kritisch ove ...
Science --- wetenschappelijk onderzoek --- Methodology of economics --- studiemethoden --- Study methods --- Methods in social research (general) --- Wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoeksvaardigheden ; hoger onderwijs --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 370.40 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 370.40 --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 371.1 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 371.1 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 343.9 --- 001.81 --- literatuurstudie --- 001 --- 301.08 --- 330.1 --- 37.041 --- OF 1 2018-2019 --- OF 2 2018-2019 --- #KVHA: Methodologie --- #KVHA: Onderzoekstechnieken --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Wetenschap --- Sociologische onderzoeksmethoden (algemeen) --- Methodologie van de economie --- Studiemethodiek --- OO Onderzoeksmethoden 1 --- OO Onderzoeksmethoden 2 --- onderzoeksmethoden --- PXL-Central Office 2016
Choose an application
Nederlands --- Néerlandais (langue) --- Rédaction --- Stelkunst --- scriptie (eindwerk) --- wetenschappelijk schrijven --- Scripties ; thesissen ; handleidingen ; gidsen --- Taal ; het schrijven --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- Study methods --- eindwerken schrijven --- rapporteren --- Zonder onderwerpscode --- kennis --- 37.041 --- Communication (langue anglaise) Communicatie (Engelse taal) --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Orthographe (néerlandais) Spelling (Nederlands) --- Publication Publicatie --- eindwerk --- schrijven --- schriftelijke communicatie --- communicatie --- 001.8 --- scripties --- 001.8 Methodologie in de wetenschap --- Methodologie in de wetenschap --- Studiemethodiek --- 001.818 --- 808 --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Eindwerken. --- Rapportering. --- Schrijfvaardigheden --- Journalistiek.
Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|